Kartvizit, genel olarak sahibinin adı ve soyadı, bağlı bulunduğu kurum, unvanı ve iletişim bilgilerinin yer aldığı tasarımlardır. Çoğunlukla Kartvizit baskıları bristol kartona yapılmaktadır. Kartvizit için sıklıkla kullanılan ölçüler: eni için 5 – 5,5 cm, boyu için 8-9cm’dir.
Kartvizit, kurumsal kimliğin ayrılmaz bir parçası olduğu için bu doğrultuda hazırlanması gerekmektedir. Firma logoları için belirlenen renklerin pantone numaraları matbaa ile paylaşılmalıdır. Kartvizit, profesyonelliğin kısa bir ifadesidir. İş görüşmelerine başlamadan önce Kartvizit değişimi son derece önemlidir. Ayrıca günümüzde dijital ortamda hazırlanan Kartvizit daha kolay seçilip, daha kolay şekilde isteklere uyarlanabilmektedir.
Renkli Kartvizit, Basit görünüşünün yanında imaj bakımından etkili bir reklamdır. Günümüzde firmalar tanıtıma ayırdıkları rakamları kıstıkça farkında olmadan piyasalarını rakip firmalara kaptırmaktadırlar. Kriz dönemlerinde reklamdan tasarrufa gitmek isteyen firmalar, Kartvizit imajlarını düzeltmekle de kendilerini tanıtabilmektedirler.
Kartvizit arasında şeffaf ve metal olanlar ile karşılaşmak mümkündür. Kimi iş yerlerinde Kartvizit kullanımı kaçınılmazken bazı yerlerde ise gerekmeyebilir. Kartvizit müşteriye güven ve tecrübeyi yansıtmalıdır. Kartvizit elden ele gezerek çok fazla yere duyurulmanızı sağlar bu nedenle iyi bir reklam aracıdır.
İş dünyasında önemli bir yeri olan Kartvizit, doğru kullanıldığında kart yığını arasından sıyrılmayı sağlıyor. Kartvizit nasıl verip nasıl almalısınız, rengi nasıl olmalı gibi ayrıntılar size yol gösterebilir. Kişinin iş dünyasındaki aynası olan Kartvizit, bulunulan konum, sahip olunan unvan ve şirketi belirten profesyonel bir kimlik niteliğini taşımaktadır. Bu nedenle profesyonel yaşamda kimlik olarak kabul edilen Kartvizit kullanırken belirli kurallara dikkat etmek gerekiyor.
Bir Kartvizit farklı kılan en önemli özellik rengidir. Ancak önemli olan kartın ne kadar güzel göründüğü değil, işlevi. Kartın uyandırdığı ilk etki rengi ile ilgili ancak kartın üzerindeki yazıların okunmasını engelleyecek bir renk kullanılmaması gerekiyor. Seçilen rengin işin niteliği ile uygun olması dikkat edilecek ilk nokta. Özellikle parlak ve koyu renkler, Kartvizit not almayı engeller. Diğer yandan rengin logo ile uyumlu olması gerekiyor. Logonun etkisini azaltacak ve formunu bozacak renklerin tercih edilmemesi öneriliyor. Kartın basımında kullanılan mürekkebin de renk ve kağıdın dokusu ile uyumlu olması gözden kaçırılmamalı. Açık ve soluk renkli mürekkepler kağıtta iyi durmaz.